bato-adv
کد خبر: ۲۷۵۳۵

اعتماد>حلقه اصولگرايي تنگ تر مي شود

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۳ تير ۱۳۸۸


روزنامه اعتماد به قلم مریم جمشیدی اینگونه نوشت:

برگزاري انتخابات رياست جمهوري نهم باعث تنگ تر شدن دايره اصولگرايي شده که از شوراهاي دوم در حال انقباض است و اينک که چند صباحي از برگزاري انتخابات 22 خرداد نمي گذرد، به نظر مي ر سد همان اراده درصدد خارج کردن افراد اصولگراي ديگري است که اين روزها هر نسخه پيچيده شده يي را دريافت نمي کنند و همين نافرماني کافي است تا حکم اخراج برايشان صادر شود.
 
اما کوچک شدن اين حلقه که داستان چندان تازه يي نيست اين روزها متفاوت تر از قبل در حال پيشروي است. حاميان دولت که با رايحه خوش خدمتي ها متولد شدند اگر تا پيش از اين در محافل خصوصي خود به گله گزاري از اصولگرايان نسل اول مي پرداختند اين روزها هيچ ابايي از به عرصه رسانه کشاندن دلخوري هايشان ندارند.
 
روزگاري با نقد عملکرد اصولگراهاي سنتي راه آنان را نادرست خواندند و با دو شقه کردن اين جريان سياسي، از بزرگان اين طيف عبور کرده و راه خود را رفتند. اين جريان در مقاطع مختلف انتخابات، به طرق مختلف ادامه يافت و حالا در اين مقطع، دلخوري بابت اينکه برخي افراد مورد نظر آنها حاضر به حمايت از کانديداي مورد حمايت شان در انتخابات رياست جمهوري دهم نشده اند، باعث شده روند ديگري را در پيش بگيرند.
 
اتفاقاتي که بعد از اعلام نتايج انتخابات اخير به وقوع پيوسته، فرصت خوبي به دست شان داده تا به تصفيه حساب هاي انتخاباتي بپردازند بنابراين نه تنها ابايي از علني شدن اختلافات شان ندارند بلکه براي نشان دادن جدي بودن عزم شان براي تصفيه حساب هاي جناحي خود، آن را بر صفحات کاغذي رسانه هايشان به رخ حريف مي کشند. در جديدترين اتفاق، رسانه هاي نزديک به دولت تير انتقادهاي خود را به سوي قوه مقننه و شخص رئيس اصولگراي آن نشانه رفته اند. اگر تا قبل از 22 خرداد عمده اعتراض حاميان دولت نهم به رئيس مجلس اين بود که چرا در دقيقه 90 توانستند لاريجاني را تسليم صدور بيانيه يي توسط اصولگرايان مجلس براي حمايت از کانديداتوري احمدي نژاد کنند، امروز سخنان علي لاريجاني در برنامه تلويزيوني باعث شده نوک پيکان حمله نزديکان دولت تيزتر از هميشه به سوي لاريجاني نشانه رود. 

آنها شاکي از آن هستند که چرا او مانند ديگر چهره هاي اصولگراي مطيع، حاضر نشده حق قانوني کانديداهاي معترض به نتايج انتخابات را ناديده انگارد و در عين حال همه مردم معترض را تمام و کمال آشوب طلب و عوامل منافقين در کشورمان بخواند؛ تلاشي که رسانه ملي بر آن اهتمام ويژه يي گماشته است.محسن رضايي نيز اين روزها به سبب انتقادات از وزارت کشور و شوراي نگهبان با غضب حاميان دولت مواجه شده است.دراين ميان شايد اظهارات اخير لاريجاني به مثابه قطره آخري بود که باعث سرريز شدن خشم اصولگرايان حامي دولت شد. 

براي همين وي را در روزنامه شان در کنار هاشمي رفسنجاني به تصوير مي کشند تا يک بار ديگر سناريوي خود مبني بر اينکه افراد مورد اشاره بخشي از طراحان صحنه حذف احمدي نژاد بودند را مورد تاکيد قرار دهند. از اين رو به صراحت به «خروج و عدول » برخي ها از خط اصولگرايي اشاره مي کنند. اما اين گونه که پيداست اين شمشير تنها براي لاريجاني تيز نشده بلکه اصولگرايان ديگري هم در شرف کنار گذاشته شدن از ليستي هستند که اصولگرايان حامي دولت اساسنامه آن را تعريف کرده اند.

برچسب ها: اصولگرایی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین